Online İş Görüşmesinde Nelere Dikkat Edilir?

Ana Sayfa / Blog / Online İş Görüşmesinde Nelere Dikkat Edilir?

Online İş Görüşmesinde Nelere Dikkat Edilir?

Sesli, görüntülü ve eş zamanlı olarak yapabileceğiniz online iş görüşmesi,  iş ortaklarınız ve çalışanlarınız ile aranızdaki mesafeyi kısaltmakta ve iş süreçlerini hızlandırmanıza yardımcı olmaktadır. Bunun yanı sıra, sağladığı tüm bu kolaylıklar bir yana,  online interview olarak da anılan bu görüşmeler, kendine has bazı kuralları ve biçimleri de beraberinde getirmiştir. Pek çok şirketin, iş ortaklarıyla ilişkisini  zoom iş görüşmesi üzerinden yürüttüğü bu dönemde, başarılı bir online meeting için uyulması gereken yazısız kuralları sizler için derledik.

Kurumsallığınızı Ön Planda Tutun

Online iş görüşmesi, her ne kadar mekansal sınırları ortadan kaldırdıysa da, en nihayetinde bunun bir iş görüşmesi olduğu unutulmamalıdır. Online görüşmeler sırasında kendinizi rahat ifade edebileceğiniz, seslerin birbirine karışmadığı ve dikkatinizin dağılmayacağı yerleri tercih etmeniz çok önemlidir. Bu özelliklere sahip bir mekan seçimi bilgi, duygu ve düşüncelerinizi karşı tarafa dilediğiniz gibi aktarmanızı kolaylaştırır.

Fakat zoom iş görüşmesi için seçeceğiniz mekanın, marka imajınızı yansıttığını ve iş birliği yapacağınız diğer ortakları etkileyeceğini unutmamalısınız. İyi döşenmiş ve kurumsal kimliğinizi yansıtan bir ofiste gerçekleştireceğiniz online meeting ile oturma odanızda yapacağınız online meeting, görüştüğünüz kişi üzerinde aynı etkiyi bırakmayacaktır.

Kamera Açısına ve Arka Plana Dikkat Edin

Online meeting sırasında kameranın görüntü kalitesi kadar açısı da çok önemlidir. Arka planda görünen küçük detaylar dahi, büyük önem taşır. Sade ve dikkat dağıtıcı olmayan arka planları tercih ederek kamera açısını, yüzünüzü en iyi yansıtacak biçimde ayarlamalısınız.

Arka planı en iyi kullanabileceğiniz ve şirketinize dair ufak ipuçları verebileceğiniz mekanlarda yapacağınız online meeting ile birlikte iş yapmayı düşündüğünüz şirketlere güven verebilirsiniz. Unutmayın ki bu görüşmeler sırasında ekrana yansıyan her detay, hem kurumsal kimliğinizin hem de marka iletişiminizin yansımasıdır.

İnternet Hızınıza Dikkat Edin

Başınıza gelebilecek en kötü şeylerden biri, online iş görüşmesi sırasında bağlantınızın  yavaşlaması ya da düşmesidir. Bu kısa süreli kopukluk dahi sizi strese sokabilir ve dikkatinizi dağıtabilir. Bu nedenle online görüşmelerde bağlantı hızı yüksek olan lokasyonları tercih etmelisiniz. Dolayısı ile, çevrim içi görüşme yapacağınız ofisin teknik donanımı ve altyapı olanakları son derece önemlidir.

Online iş görüşmesi için hızlı ve verimli çözümler sunan Workpoint, tüm mekansal detayları sizin yerinize düşünür ve sağlıklı bir iş görüşmesi deneyimi yaşamanıza yardımcı olur. Bunun için siz de yeni nesil ofis çözümleri ile çok daha profesyonel ve kurumsal bir imaj çizmenize yardımcı olan Workpoint ile yalnızca işinize odaklanabilir ve verimliliğinizi yükseltebilirsiniz.