Lider Kimdir? Nasıl Lider Olunur?

Ana Sayfa / Blog / Lider Kimdir? Nasıl Lider Olunur?

Lider Kimdir? Nasıl Lider Olunur?

Liderlik, hayatın birçok alanında insanlar tarafından çokça önemsenen ve merak edilen bir kavram. Ailede, iş hayatında, okulda, sosyal çevrede ve.birçok alanda lider niteliklerine sahip insanlar her zaman çevresindeki insanlara yardımcı olmayı ve onların saygısını kazanmayı başarır. Liderlik vasıflarını profesyonel anlamda değerlendiren insanlar ise ekiplerini ve çalışma arkadaşlarını en iyi şekilde organize ederek başarılı iş ve organizasyon süreçleri inşa edebilir. Liderlik konusunda bilgili olmak için liderin özellikleri ve farklılıklarını ön plana çıkaran bazı ince detaylara hakim olmakta yarar vardır.

Lider Kimdir?

Lider, kelime olarak temel anlamıyla çevresindeki kişilere faydalı olan ve onları doğru bir şekilde yönlendirebilecek niteliklere sahip olan kişilere denir. Bu sorumlulukları üstlenmek için ihtiyaç duyulan duygular ve nitelikler, lider kişilikli insanlarda bulunur. Deneyimini ve bilgilerini bu nitelikleriyle birlikte sorumluluk almak ve gerektiğinde elini taşın altına koymak için kullanan liderlerin bu konudaki yetenekleri, en az genetik özelliklerle olduğu kadar bilgi birikimiyle de alakalıdır. Bu anlamda liderlik, kişinin irade göstererek kendisini geliştirebileceği bir niteliktir.

Nasıl Lider Olunur?

Nasıl lider olunur sorusuna yanıt olarak liderlik niteliğinin belli başlı özelliklerini belirtmek mümkündür. Liderlik bütün bu özellikleri bir alışkanlık haline getirmek ile ve en yoğun kriz anlarında bile bu alışkanlıkları sürdürebilmek ile mümkündür. Lider bir kişide bulunan başlıca özellikler şunlardır:

  • Gelişime her zaman açık ve istekli olurlar. Bu şekilde liderlik özelliklerini de geliştirmekte zorlanmazlar.
  • Hem kendilerini hem de çevresindeki insanları motive etmeyi başarırlar.
  • İlişkilerinde tutarlılığa ve doğru mesafeye özen gösterirler.
  • Kolektif bilinçleri yüksektir. Ekip arkadaşlarından önde gitmeyip onlarla birlikte hareket etmeyi tercih ederler.
  • Gerekli durumlarda ciddi sorumlulukları ve fedakarlıkları üstlenmeye hazırlardır.
  • Çevresindeki insanlara güven ve rahatlık aşılarlar.
  • Hedefleri doğrultusunda tutarlı, azimli ve özverili bir süreç izlerler.

Lider ve Patron Arasındaki Farklar Nelerdir?

Lider ve patron arasında benzerlik olduğu düşünülse de aslında ikisini birbirinden ayıran ciddi farklılıklar vardır.

  • Patron kendisini ön plana çıkarırken lider, ekibi ya da organizasyonu ön plana çıkarır.
  • Patron, ekibin yalnızca işini yapmasını arzularken lider, ekibi geliştirir ve vizyon katar.
  • Patron, kendi bildiğini okur ve iş buyurucudur; lider ise demokratiktir ve ekibin fikrini de dikkate alır.
  • Patron, olumsuzluk anında ekibi ya da ekipteki bireyleri suçlarken lider sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
  • Patron, saygınlığını otorite ve güçten elde etmeye çalışır; lider ise birliktelik ve güven duygusundan.

İyi bir lider ve onunla birlikte hareket eden ekibinin çalışma verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için nitelikli bir ofis ortamına ihtiyaç vardır. Çağımızın gelişen ofis modelleri olarak popülaritesini büyüten sanal ofis ve hazır ofis gibi coworking alanlarının bu ekip çalışmasına katkısı çok büyüktür. Eğer siz de ekibinizle birlikte uyumlu ve çözüm odaklı bir çalışma ortamı yaratmak ve ayrıcalıklı ofis hizmetlerinin keyfini yaşamak isterseniz hemen Workpoint ile iletişime geçebilirsiniz.