Girişiminize Yatırım Almak İçin İpuçlar

Ana Sayfa / Blog / Girişiminize Yatırım Almak İçin İpuçlar

Girişiminize Yatırım Almak İçin İpuçlar

Girişiminizi hayata geçirmek ya da işinizi büyütmek için yatırımcıya mı ihtiyaç duyuyorsunuz? İşin hangi aşamasında olursanız olun muhtemelen bu soruya yanıtınız, “evet” olacaktır. Zira her girişim, fikir aşamasında da olsa çoktan hayata geçirilip başarılı bir şekilde devam da ettirilse yatırım alma ihtiyacı devam eden bir ihtiyaç olarak kendini her aşamada gösterir. Projenizde bir sonraki adıma geçmek için ihtiyacınız olan yatırıma ulaşmak için birden fazla yolunuz var.

İşinizin kendiliğinden fark edilip kendine yatırımcı çekmesi ihtimali olsa da bu olasılık, oldukça küçük ve kendinizi göstermek için çaba sarf etmeniz gerekir. Bunun için de aşağıda da kısaca değindiğimiz birkaç denenmiş yöntemden faydalanabilirsiniz.

Online Yatırım Platformlarından Yararlanın

Son yıllarda sayısız online yatırım platformu ortaya çıktı. Bu platformlar; kişisel yatırımcılar, melek yatırımcılar, bankalar ve hatta yatırım fonu yönetim şirketleri tarafından dahi yakından takip edilir oldu. Bu platformlarda bağış/hibe temelli borç verme ya da kitle fonlaması yoluyla yatırım alınabiliyor. Bağış yönteminin kullanıldığı başlıca platformlar Kickstarter ve Indiegogo olarak örneklenebilirken, kitle fonlaması için de AngelList, StartEngine, CircleUp, Wefunder ve Seedinvest sayılabilir.

Etkinliklere Katılın

Yatırım alma konusunda temel mesele, işinizi görünür kılmak ve doğru yatırımcılar tarafından fark edilmektir. Bunun için de işinizle ilgili etkinliklere, fuarlara katılmak önemli bir araçtır. Düzenlenecek etkinliklerde kimlerin yer alacağına dikkat ederek sizin işinize ilgi gösterecek yatırımcıların da yer alıp almadığına bakmak akıllıca olacaktır. İşinize yatırım alabileceğiniz doğru kişilerle rastlaşmak ve network’ünüzü geliştirmek için WebSummit, Startup İstanbul, Take Off ve benzeri etkinlikleri takip ederek buralarda yer alabilirsiniz.

Sadece bu gibi etkinliklerle de sınırlandırmayın kendinizi. Daha dolaylı bir şekilde yatırımcılarınıza ulaşabileceğinizi düşündüğünüz farklı etkinliklerde de varlık gösterin. Spor etkinlikleri, hayır faaliyetleri, festivaller ve diğer fuarlar da sizin için önemli kilit isimlerle karşılaşabileceğiniz yerler olarak ajandanızda bulunmalı.

Sosyal Medyayı Kullanın

Pazarı anlamak, ilgi çekmek ve yatırım almak adına en büyük destekçiniz, sosyal medya olabilir. Keşfedilmenizi kolaylaştırmanın yanı sıra buradan yatırımcılara da daha kolay ulaşabilirsiniz. Sosyal medyadaki görünürlüğünüzü etkili ve aktif bir hesapla yüksek tutabilirsiniz. Dilerseniz sponsorlu gönderilerle ya da influencer iş birliğiyle hesabınızı daha çok kişiye ulaştırma yöntemlerini de deneyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra tam olarak işinize yatırım yapmasının kendisi için faydalı ve isabetli olacağını düşündüğünüz, ancak sizi henüz keşfetmemiş yatırımcılara doğrudan mesaj göndermek de kısa zamanda ihtiyaç duyduğunuz yatırımı almanın hızlı bir yolu olabilir. İnternette yapacağınız araştırma sonunda bulduğunuz melek yatırımcılara LinkedIn gibi platformlardan ulaşmak, oldukça etkili sonuçlar doğurabilir. Elbette ki Facebook, Twitter da seçenekler arasında yer alıyor.

Blog Yazın

Fazla önemsenmese de bloglar, yatırımcıların dikkatini çekmekte beklenenden daha etkilidir. Sizin hikâyenizi kronolojik olarak anlatabildiğiniz bir mecra olarak sizi takip edebilecek yatırımcılar için sürekli görünür olursunuz. Projenizi, ilerlemenizi, aldığınız önceki yatırımları adım adım buradan hikâyeleriyle paylaşabilirsiniz.

Aynı şekilde siz de muhtemel yatırımcıların bloglarına gidip yazılarını okuyabilir; oralara bıraktığınız akıllıca yorumlarla onların dikkatini çekebilir ve bir iletişim başlatabilirsiniz. Bu tür kişiler, blog yazılarına gelen yorumları dikkate alıp cevap verme konusunda istekli olduklarından yorumunuzun gözden kaçma olasılığı da düşüktür.

E-mail Gönderin

Kısa ve net e-mail’lerle melek yatırımcıların dikkatini çekebilirsiniz. Potansiyel yatırımcılarınızı belirledikten sonra işinizi anlatarak, onlara ihtiyacınızı belirten kısa ve öz birer e-mail gönderebilirsiniz. Doğru kişiye ulaşabilirseniz size dönüş yapıp, daha detaylı bir görüşme randevusu vermeleri o kadar da düşük bir ihtimal olmaz. Buradaki asıl mesele, işinize ilgi gösterebilecek en doğru isimleri belirleyebilmek.

Ürünü Hayata Geçirin

Yatırım alma ve büyüme konularında başarılı olmak için stratejik davranmalısınız. Start-up’lar ve girişimciler, daha çok bir projeyle yatırımcı kapısı çalıyor; ortaya tüketicinin elinde tutabileceği somut bir ürün koymayı sonraya bırakıyor. Oysa ki diğer kişilerin kullanabileceği, influencer’ların yaygınlaştırabileceği ve böylece zamanla potansiyel yatırımcılara kadar ulaşacak ürünlerinizin bulunması, yatırımcıların kendilerinin size gelmesini sağlayacaktır.

Bunun yanı sıra zaten bir müşteri kitleniz olduğu zaman dış kaynak konusunda daha rahat hareket edebilirsiniz. Satan bir ürün için yatırım almak, daha kolay olur; farklı ortaklık teklifleri daha sık gelir.

İşinizi kurup, yatırımcılarla görüşmeye hazır hâle gelme sürecinizde ve devamındaki profesyonel yönetim süreçlerinde ihtiyacınız olan kurumsal bir ofis ve ofis olanakları içinse geleneksel yöntemlerle uğraşmanıza gerek bulunmuyor. Sadece workpoint.com.tr sitesini ziyaret ederek, 9 şehirde pek çok alternatif lokasyon seçeneğinden birinde şirketinizi kurup hazır ofisinizden faydalanmaya başlayabilirsiniz.