Esnek Ofis Alanı İşletmenize Ve Ekibinize Nasıl Faydalı Olur?

Ana Sayfa / Blog / Esnek Ofis Alanı İşletmenize Ve Ekibinize Nasıl Faydalı Olur?

Esnek Ofis Alanı İşletmenize Ve Ekibinize Nasıl Faydalı Olur?

Esnek ofis alanları, farklı amaçlarla kullanabileceğiniz konforlu çalışma ortamları sunmanın yanı sıra, anahtar değerinde lokasyonlara kolaylıkla erişmenizi sağlayabilir. Sadece serbest çalışanlar, girişimciler ve yeni başlayanlar için değil, her büyüklükteki işletme bu benzersiz çalışma alanı seçeneğinin sunduğu avantajlardan yararlanabilir. Çalışma ekibi için ilham veren, kârlılığınızı artıran ve nihayetinde işinizi büyütmeniz için ihtiyacınız olan ortamı sağlayabilir.

Esnek Ofis Nedir?

Flexible workspace olarak da adlandırılan esnek ofis alanı, tek bir alanı kapsayan geleneksel ofis modelinden farklı olarak çeşitli çalışma alanı türlerini tanımlayan genel bir terimdir. Yeni nesil ofis modeli olarak görülen esnek ofis çalışma ortamında, birçok işletme, birey ve ekip, geniş ve ortak bir alanda, yan yana çalışır. Bu ortak alanlarda aşağıdakiler de dahil olmak üzere birden fazla alan seçeneği bulunur:

  • Özel ofisler
  • Yönetim ofisleri
  • Hizmet ofisleri
  • Konferans odaları
  • Çalışma alanları
  • Ayrılmış masalar
  • Dinlenme alanları
  • İlk gelenin kullanım önceliği olan masalar (Sıcak masalar)

Geçici veya paylaşımlı ofis, ortak çalışma alanı veya sanal ofis alanı gibi ihtiyaca göre farklı adlar verilen ortak çalışma alanlarını esnek yapan, minimum kavramıdır.

Esnek Ofis Alanı Neleri İçerir?

Esnek bir ofisin sağladığı imkanlar, mekandan mekana değişir, ancak genel olarak, mobilya, temizlik hizmetleri, yüksek hızlı internet ve güvenlik personeli gibi ofisinizin tüm temel ihtiyaçlarını içerir. Bununla birlikte, çoğu sanal ofis, toplantı ve dinlenme alanları, mutfaklar, çağrı karşılama, spor, fitness, etkinlik alanları, duş ve bisiklet garajı gibi ek olanaklar da sunabilir.

Genellikle, işletmeler hizmet ve imkanları, her şey dahil kiralama paketinin bir parçası olarak kullanabilir. Ayrıca, konferans salonu gibi paket dışı sağlanan harici imkanlara da ulaşmanız mümkündür. Esnek ofis alanı kiralamaları, çok daha az taahhüt gerektirir, hatta bazılarının aylık sürekli sözleşmeleri bulunur. Esnek ofis, aynı zamanda ofis yönetiminin zorluklarını da ortadan kaldırır. Kamu hizmetleri, faturalar ve binanın günlük işleyişi başka bir şirket tarafından yönetilir ve maliyetler her şey dahil aylık ücrete indirgenir.

Esnek Ofis Alanı Faydaları Nelerdir?

Esnek bir çalışma alanı, üretkenliğin önünde geleneksel bir ofisin neden olduğu birçok engeli ortadan kaldırır. Yerleşik bir işletme olarak, alanınızı diğer işletmeler, ekipler ve bireylerle paylaşmak, kullanılmayan kaynakları ortadan kaldırmanıza yardımcı olur. Gelişmekte olan bir işletmeyseniz, esnek ofis alanları kendi binanızı kiralama maliyetinin çok altında çekici, tam donanımlı bir çalışma alanında çalışma fırsatı sunar. Yeni nesil ofis alanlarının işletme ve ekibiniz için diğer faydaları şöyledir:

  1. Çoğu esnek ofis alanının üyelerine sunduğu kısa vadeli kiralamalar her ölçekteki işletme için maliyet avantajları sunar. Gerektiğinde işgal ettiğiniz sanal ofis alanını azaltabilirsiniz.
  2. İster değişen personel ihtiyacı, isterse büyümenizin bir sonraki aşaması için sermaye tasarrufu olsun, esnek ofis alanları işinizi, sektörel dalgalanmalardan koruyabilir.
  3. Şehir ya da ülke genelinde bir hareket olsun, esnek ofis alanları, yeni bir operasyon üssü kurma risklerinin azaltılmasına yardımcı olabilir.
  4. Şirketiniz için müşterilerinizi etkileyen profesyonel bir imaja sahip olursunuz. İşinizi esnek bir ofis alanına yerleştirdiğinizde, profesyonel imaj standart olarak gelir.
  5. Esnek bir ofis alanında çalışmak, şirket görünürlüğünü artırabilir. Birçok işletmenin aynı çatı altında faaliyet gösterdiği ortak çalışma alanı, ağ oluşturma fırsatları sunar.
  6. Esnek workspace, benzer düşünen diğer işletmelerle işbirliği için fırsatlar sunarken, çalışanlarınız arasında ekip çalışmasını da teşvik edebilir.
  7. Paylaşımlı ofisler, aynı zamanda, ev ile ofis çalışmasını birleştiren hibrit çalışma sistemlerini kolay ve uygun maliyetli hale getiren çözümler sunar.

Work Point’in kullanıma hazır fiziksel ofis alanları, sanal ofisler, sekreterlik, posta takibi ve çağrı yönetimi gibi paylaşımlı ofis çözümlerinden faydalanarak, ofis maliyetlerinizi düşürebilir, personelinizin artan işbirliği ve üretkenlikle çalışmasını sağlayabilirsiniz.