Dünyanın En İyi StartUpları Tarafından Kullanılan Sosyal Medya Araçları

Ana Sayfa / Blog / Dünyanın En İyi StartUpları Tarafından Kullanılan Sosyal Medya Araçları

Dünyanın En İyi StartUpları Tarafından Kullanılan Sosyal Medya Araçları

Pazarlamacıların neredeyse tamamı; sosyal medya pazarlamasının, stratejilerinin çok önemli bir parçası olduğunu söyler. Bunun nedeni, sosyal medya pazarlamasının işletmelere ve yeni girişimlere işlerini ölçeklendirmede yardımcı olan dengeli bir platform sağlamasıdır. Birçok startup, etkili bir sosyal medya kampanyası başlatarak pazarlama stratejilerini uygulamak için oldukça fazla çaba sarf eder. Sosyal medya pazarlamasının yanı sıra, temel iş süreçlerine de odaklanmayı gerektiren adımlar, sınırlı finansal ve insan kaynaklarına sahip bir startup için bunaltıcı hale gelebilir.

İstikrarlı bir sosyal medya varlığının yapı taşları, gönderileri belirli gün ve saatlerde planlamak, paylaşmak için kaliteli içerik oluşturmak ve seçmek ve hatta müşterilerinizin satın alma yolculuğunu başlatmayı içerebilir. Sosyal medya pazarlama kampanyanızdaki belirli süreçleri otomatikleştirmek, sizin ve ekibinizin sosyal medyada harcadığı zamanı azaltabilir ve işinizin kritik temel süreçlerine odaklanmak için daha fazla zaman sağlayabilir.

Sosyal Medya Pazarlamasında Otomasyon

Sosyal medya otomasyonu, etkili bir sosyal medya pazarlama kampanyası başlatmakla ilgili çeşitli görevleri ve süreçleri otomatikleştirmek için yazılım kullanmanızdır. Sosyal medya pazarlamasında tekrarlayan ve düşük öncelikli görevleri otomatikleştirmek, girişiminizi ölçeklendirmede temel bir rol oynar.

Girişiminize en uygun doğru sosyal medya uygulamaları bulmak için sosyal medya pazarlaması hedeflerinizi göz önünde bulundurmanız gerekir. Seçim yapmadan önce dikkat etmeniz gereken konular şunları içerebilir:

  • Kullandığınız sosyal ağlar ve özellikleri,
  • Uygulamanın sağladığı analitiğin derinliği,
  • Kampanyalarınızda sponsorlu gönderilerin bulunup bulunmaması,
  • Hangi araç ve uygulamalarla entegre olabildiği,
  • Yeni ekip üyesi ekleme ve ekiple iletişim kurma kolaylığı,
  • İş akışlarını yönetme kolaylıkları.

Girişimcilerin Kullandıkları Sosyal Medya Araçları

  1. Buffer:Farklı kanallar için sosyal medya gönderilerinizi planlamanıza izin veren bir platformdur. Buffer’ın kontrol paneli, sosyal medya kanallarınızın ayrıntılı analizini sağlar. Videoları ve GIF’leri yüklemenize ve resim oluşturucusunu kullanarak kendi görsellerinizi oluşturmanıza olanak tanır.
  2. eClincher: Sadece Chrome uzantısı ve Pocket ile çevrim içi gönderileri düzenlemenize izin vermekle kalmaz, aynı zamanda alanınızda hangi içeriklerin trend olduğu hakkında bilgi verip önerilerde bulunur. Panel, ZenDesk ile tam olarak entegre çalışabilir.
  3. HootSuite:Bilgileri CSV formatında yükleyerek farklı kanallarınız için gönderilerinizi, toplu halde ve hızlı bir şekilde planlamanıza olanak tanıyan bir kontrol panelidir. İçeriği bulduğunuz anda yayımlamanıza yardımcı olan kendi Chrome uzantısına sahiptir.
  4. CoSchedule:İş birliğine dayalı, görevler arası bir takvim içinde birleşik bir iş akışı oluşturmanıza olanak tanıyan bir kontrol paneline sahiptir. Benzersiz ve yararlı özelliklerinden biri, her sosyal medya kanalı için en ideal paylaşım zamanını önermesidir. Bir diğer benzersiz özelliği ise, “Ekip İlerleme Raporu” sunmasıdır.
  5. BuzzSumo:Etkileyici pazarlama kampanyaları oluşturmak için de harika bir araçtır. Hedef kitlenizde hangi tür içeriğin yankı uyandırdığını bulabildiğiniz yararlı bir araştırma aracıdır. Yalnızca alanınızdaki önemli influencerların bir listesini değil, aynı zamanda, en aktif oldukları kanalları ve paylaşmaları muhtemel içerik türlerini de verir.
  6. MeetEdgar: İçeriğinizi aralıklarla otomatik olarak yeniden paylaşarak içeriğinizin erişimini ve değerini artırmaya yardımcı olur. En kullanışlı özelliklerinden biri, sosyal medyadaki gönderilerinizin bağlantılarının hedef kitleniz tarafından tıklanıp tıklanmadığına dair bir fikir veren uygulama içi tıklama izleme özelliğidir.
  7. IFTTT: İşiniz için kullandığınız farklı platform, araç ve uygulamaların “Tarifler” adı verilen görevler oluşturarak birbirleriyle konuşmalarını sağlar. Mobil cihazınızda farklı görevlerin otomasyonuna izin veren kendi uygulamasına sahiptir.
  8. Feedly:Sosyal medya hesaplarınızda paylaşmanız için sektörünüzdeki prestijli sitelerin güncel gönderilerinden haberdar olmanızı sağlayan içerik iyileştirme aracıdır. Listedeki birçok sosyal medya aracıyla hızlı bir şekilde entegre olabilir.

Pazarlama stratejisinin önemli parçasını oluşturan dijital pazarlama yaparken, sürekli değişen sosyal medya işletme hesap düzeni veya algoritmalarını takip etmenin yanı sıra, hedef kitlenizle etkili bir şekilde etkileşim kurmayı sürdürmeniz de gerekir. Pazarlama hedeflerinize ulaşmaya çalışırken zamanınızı daha etkili kullanmak için WorkPoint’in çağrı karşılama hizmetinden de yararlanabilir, işletmenize özel teklifinizi hemen talep edebilirsiniz.