
Wo
rk
Po
in
t
Yeni Normalde Ekip Motivasyonunu Nasıl Arttırırız?
0 dk okuma süresi
19 Ekim 2023
— 
Yazıdaki Konu Başlıkları
COVID-19 salgını iş dünyasının uyması gereken yeni normlar yaratır. Zorlukları olsa da pandemi koşulları, ekip çalışması için yeni bir öğrenme ortamı sunar. İşletmenizin ortaya çıkan yeni normale uyarlanarak başarı grafiğini koruması ve güçlü bir ekip motivasyonu için yeni yollar bulmanız gerekir. Hibrit çalışma sistemi büyük bir hızla norm haline gelirken, ekip üyelerinin her yerden etkin şekilde iletişim kurabilmesi aralarında oluşacak işbirliği için kritik önem taşır. Uzaktan çalışma sistemi, ekibinizi işe odaklı tutmak için uygun teknik araçlara sahip olmanın yanı sıra, verimli ve motive bir team work stratejisini de gerektirir. Ekibiniz için motivasyon nasıl artırılır sorusuna ihtiyacınız olan temel cevapları burada bulabilirsiniz.
Ekip Motivasyonu Artıran İletişim Becerileri
Evden çalışma sisteminde ekibinizin başarılı olması için düzenli, şeffaf ve net bir iletişime ihtiyacınız vardır. Çalışanlarınızla iletişim kurmak üzere e-postalar ve sohbet yazılımları dahil olmak üzere farklı teknik araçlar kullanabilirsiniz. Özenle hazırlanmış sunumlar, işi genel olarak etkileyen gerekli güncellemeleri etkili iletmenizi sağlayabilir. Sohbet kanalları, ekip üyeleri arasındaki iletişimi sağlamanın etkili bir yoludur, video yazılımlarıyla resmi toplantılarınızı yapabilirsiniz.
Yanlış anlamaların önüne geçmek üzere beklenti ve sorumlulukları açıkça iletebilen yöneticiler, üretken ve iş odaklı bir ekip çalışması meydana getirebilir. Ekibin konsantrasyonunu dağıtmamak için önemli noktalara odaklanan, iyi moderasyonla yönetilen kısa toplantılar yapabilirsiniz. Toplantı sırasında her çalışanın katılımını sağlamaya çalışabilirsiniz.
Gelişmiş Sosyal Becerilere Sahip Olmak
Çalışanlarınızın yeni normalde daha iyi ekip arkadaşı ve yöneticiler olmasını sağlayan sosyal beceriler; esneklik, uyum yeteneği, etkili iletişim, empati ve ani değişikliklere uyum sağlama çabukluğudur. Ekibinizle güven etrafında şekillenen bir çalışma kültürü yaratmak istiyorsanız, mikro yönetimden kaçınarak iş süreçlerinizin şeffaflığını artırmaya çalışabilirsiniz. Lider rolündeki çalışanlarınız, uzaktan çalışmada güven ve şeffaflık kültürü geliştirmek için eğitim almaya ihtiyaç duyabilir. Yönetici eğitimleri şu unsurları içerebilir:
- Yenilikçi problem çözme becerileri,
- Ekip üyelerinin gelişmesine yardımcı olan koçluk yetenekleri,
- Mesajların çalışanlara etkili şekilde ulaşması için hikaye anlatma teknikleri,
- Paydaşlarla bağlantıları geliştirmek üzere ağ oluşturma,
- Hem yüz yüze hem sanal etkileşimler için etkili sunum yapabilme,
Sana yakın lokasyonlar burada! Şimdi tıkla.