Birden fazla görevi eş zamanlı yapabilme yeteneğinizi artırarak zamanınızı daha iyi yönetebilir, mesleki kariyerinizi geliştirebilirsiniz. Görevlerinizi önceliklendirerek organize etmek, son teslim tarihlerine yetişmenize, odaklanmanızı artırmaya ve proaktif olmanıza yardımcı olabilir. Önemli hedeflere ulaşmaya ve kariyerinizi ilerletmeye yol açan üretkenliğinizi korumak için multitasking (çoklu görev) becerilerinizi kullanmanız gerekebilir. Multitasking uygulamak iş yerinizde fayda ve kolaylıklar sağlayabilir. Bununla birlikte aynı anda yaptığınız görevler arasında iyi bir eşleşme sağlayamadığınızda dezavantaja da dönüşebilir.
Multitasking Nedir, Avantajları Nelerdir?
Birden fazla sorumluluğu aynı anda yönetme yeteneğini ifade eden multitasking, çoğu zaman görevler arasında hızlı geçişler yapmayı ve farklı görevleri birbiri ardına hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleştirmeyi içerir. Türkçeye çoklu görev olarak giren multitasking ne demek sorusunu örnek vererek açıklayalım: İş gereği bir resepsiyona katıldığınızda bir yandan konuklarla selamlaşıp sohbet edebilir, bir yandan e-postalarınızı yanıtlayabilir ve telefonunuza gelen aramalara cevap verebilirsiniz. Multitasking avantajları şunlardır:
- Zamandan tasarruf etmenize yardımcı olur.
- İş veren açısından istihdam maliyetinden tasarruf sağlar.
- İşleri erteleme alışkanlığınızı azaltabilir.
- İş yeri üretkenliğinizi artırabilir.
Multitasking Dezavantajları Nelerdir?
Multitasking, hızlı olmanızı gerektirdiği için bazı durumlarda yaptığınız işin kalitesinden ödün vermenize yol açabilir. Aynı anda birkaç şey yaparken, zihniniz ve dikkatiniz bölündüğü için hata yapma oranınız artabilir. Aynı zamanda multitasking, dikkat dağınıklığı yaşamanıza da neden olabilir. İşlerinizi hızlıca yetiştirmeye çalıştığınızda kaygı ve endişe duyabilirsiniz. Kaygılı bir zihinde, eleştirel düşünme ve yaratıcılığa odaklanan ön loblar yerine, tehlikelere karşı korumaya odaklı daha ilkel beyin yapıları aktif hale gelir. Dikkatinizi aynı anda çok fazla göreve böldüğünüzde yaratıcı fikir ve kavram bulmak için gereken serbest zamana sahip olmayabilirsiniz. Dolayısıyla, tamamladığınız işlerin niteliği ve seviyesi ortalamada düzeyde kalarak sizi memnun etmeyebilir.
Multitasking Nasıl Geliştirilir?
Başarılı multtasking örnekleri; organizasyon, önceliklendirme, zamanlama, yetkilendirme ve coworking becerilerinizin güçlü olmasını gerektirir. Verimliliğinizi artıracak multitasking uygulamaları için hangi görevleri ne zaman tamamlamanız gerektiğini tam olarak bilmelisiniz. Düzenleme becerisi, görevlerin takibini kolaylaştıran günlük, haftalık ve aylık planlar oluşturduğunuz zaman yönetimini de içerir. İhtiyacınız olan evrakları, notları ve diğer belgeleri her zaman bulabilmeniz için çalışma alanınızı düzenli tutmanın yanı sıra, belgelerinizi kolayca aramak ve bulmak için bilgisayar sistemini ve dosyalarınızı da düzenlemelisiniz.
Multitasking becerilerinizi geliştirmek için çalışırken şu adımları izleyebilirsiniz:
- Yapılacaklar listesi hazırlayın.
- Görevleriniz arasında önceliklendirme yapın.
- Birbirine benzer görevleri aynı grupta toplayın
- Dikkatinizi dağıtan detayları azaltın.
- Görevlerin yerine getirilme sürecini takip edin.
- Gerektiğinde bazı görevleri ekip arkadaşlarınıza devredin.
Multitasking becerilerinizin yanı sıra Work Point’in sunduğu sanal ofis, hazır ofis ve coworking hizmetlerinden de yararlanarak aynı anda pek çok işi hızlı şekilde yerine getirebilir, iş yeri verimliliğini arttırmayı deneyebilirsiniz.
19 Ekim 2023