
Wo
rk
Po
in
t
Multitasking Nedir? Nasıl Geliştirilir?
0 dk okuma süresi
19 Ekim 2023
— 
Yazıdaki Konu Başlıkları
Birden fazla görevi eş zamanlı yapabilme yeteneğinizi artırarak zamanınızı daha iyi yönetebilir, mesleki kariyerinizi geliştirebilirsiniz. Görevlerinizi önceliklendirerek organize etmek, son teslim tarihlerine yetişmenize, odaklanmanızı artırmaya ve proaktif olmanıza yardımcı olabilir. Önemli hedeflere ulaşmaya ve kariyerinizi ilerletmeye yol açan üretkenliğinizi korumak için multitasking (çoklu görev) becerilerinizi kullanmanız gerekebilir. Multitasking uygulamak iş yerinizde fayda ve kolaylıklar sağlayabilir. Bununla birlikte aynı anda yaptığınız görevler arasında iyi bir eşleşme sağlayamadığınızda dezavantaja da dönüşebilir.
Multitasking Nedir, Avantajları Nelerdir?
Birden fazla sorumluluğu aynı anda yönetme yeteneğini ifade eden multitasking, çoğu zaman görevler arasında hızlı geçişler yapmayı ve farklı görevleri birbiri ardına hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleştirmeyi içerir. Türkçeye çoklu görev olarak giren multitasking ne demek sorusunu örnek vererek açıklayalım: İş gereği bir resepsiyona katıldığınızda bir yandan konuklarla selamlaşıp sohbet edebilir, bir yandan e-postalarınızı yanıtlayabilir ve telefonunuza gelen aramalara cevap verebilirsiniz. Multitasking avantajları şunlardır:
- Zamandan tasarruf etmenize yardımcı olur.
- İş veren açısından istihdam maliyetinden tasarruf sağlar.
- İşleri erteleme alışkanlığınızı azaltabilir.
- İş yeri üretkenliğinizi artırabilir.
- Yapılacaklar listesi hazırlayın.
- Görevleriniz arasında önceliklendirme yapın.
- Birbirine benzer görevleri aynı grupta toplayın
- Dikkatinizi dağıtan detayları azaltın.
- Görevlerin yerine getirilme sürecini takip edin.
- Gerektiğinde bazı görevleri ekip arkadaşlarınıza devredin.
Sana yakın lokasyonlar burada! Şimdi tıkla.