İş yaşamında, kariyer basamaklarını tırmanırken çok çalışmak ne yazık ki her zaman işe yaramaz. Çalışma hayatında kişisel marka yaratmak, becerilerinizi ön plana çıkarmak için gereklidir. Güçlü yönlerinizi ön plana çıkaran, yeteneklerinizi hedef kitlenize gösteren, değerlerinizi yansıtan marka çalışması ile yaptığınız işi yüceltebilmeniz mümkün.
İster girişimci ister çalışan olun, iş ilişkilerinde verimli bağlantılar kurmak için kişisel marka çalışması yapmanız önemlidir. Online ve offline platformlarda yetkinliklerinizi sergilemek hedef kitlenizin sizi merak etmesini sağlar. Merak uyandırmayı başarabildiğinizde insanların ilgisini çekebilirsiniz.
Kişisel Marka Nedir?
Kişisel marka ya da personal brand; kişinin yetenekleri, becerileri, bilgi ve birikimi ile diğer insanların üzerinde bıraktığı algıdır. Online ve offline ortamlarda, diğer insanlarla ilişkilerinizde, projelerinizde, toplantılarınızda insanların üzerinde yarattığınız etki kişisel markanızı oluşturur. Marka dediğimiz kavram popüler ismiyle brand, sadece ürünler için hazırlanan bir pazarlama stratejisi değildir. Kişisel marka, kendi isminizi rakiplerinizden öne geçirmek, insanların gözünde tercih edilen olmak için yapmanız gereken çalışmalar bütünüdür. Kendinizi bir ürün gibi düşünüp ona göre aksiyon almalı, her adımı stratejilerinize uygun atmalısınız.
Kişisel Marka Nasıl Yapılır?
Kişisel marka çalışması, iş yaşamında herkesin yapması gereken detaylı bir stratejidir. Rekabetin yoğun olduğu, büyük ve küçük firmaların yarışabildiği, internet sayesinde hedef kitleye daha kolay ulaşıldığı günümüz dünyasında, kişisel markanız yoksa görünmez olursunuz. Kişisel marka nasıl yapılır diye düşünüyorsanız öncelikle yapmanız gereken isminizi bir ürün gibi düşünmektir. Şirketlerin marka yaratmak, farkındalık oluşturmak, tutundurma faaliyetleri ile desteklemek, hedef kitle ile etkileşim halinde kalmak için yaptığı tüm çalışmaları kendi adınız için uygulayabilirsiniz.
Kişisel marka oluşturmak için dikkat etmeniz gerekenler;
- Hedefinizi ve ulaşmak istediğiniz kişileri doğru belirlemeniz gerekir.
- Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmeniz ona göre aksiyon almanız önemlidir.
- Yetenekli olduğunuz alanları ön plana çıkarmanız iyi bir seçenektir.
- Sosyal platformlarda aktif olmak görünür olmanızı sağlar.
- Bağlantılar kurmaya odaklanmak ve hedef kitle ile iletişimde kalmak kazanç yaratır.
Girişimciler için Kişisel Marka Neden Önemli?
Genç girişimcilerin marka yaratmak ve farkındalık oluşturma konusunda en sık yaptıkları hatalardan birisi, sadece kurdukları işe odaklanmalarıdır. Oysa girişimcilik bir yaşam biçimi olduğu için kişisel değerlerinizi yansıtan güçlü bir kişisel marka oluşturmanız size daha çok getiri sağlar. Markanızın dışında isminizi birçok platformda etkin kullanmak, potansiyel müşterilerin dikkatini çekmenizi kolaylaştırır.
Kişisel marka yaratmak için kullandığınız iletişim teknikleri ve yer aldığınız mekanlar önem taşır. Marka yaratmak algı yönetmek demektir. Bu nedenle potansiyel müşterilerinizle görüşürken, toplantı yaparken, seminer düzenlerken seçtiğiniz mekanların şık ve profesyonel görünmesi gerekir. WorkPoint, sanal ofis seçenekleri ile size ihtiyaç duyduğunuz profesyonel mekanları sağlar. Erişilebilir fiyat seçenekleri ile hazır ofis alternatiflerini değerlendirebilirsiniz.
19 Ekim 2023