Wo rk Po in t

Doğru Uzaktan Çalışma Araçlarıyla Daha Fazla Esneklik

WorkPoint tarafından0 dk okuma süresi 19 Ekim 2023
Doğru Uzaktan Çalışma Araçlarıyla Daha Fazla Esneklik
Yazıdaki Konu Başlıkları
    Covid-19 ile hayatımıza giren pandemi yaşam tarzımızın pek çok alanında olduğu gibi çalışma hayatlarımızı da neredeyse tamamen değiştirdi. Uzaktan çalışma pek çok sektör için norm haline geldi ve pek çok insan bu konuda şikayet edemiyor.   Uzaktan çalışma konsepti elbette yanında kendine has sorunları da taşıyor fakat pek çok insan için avantajları bu sorunları görmezden gelmek için fazlasıyla yeterli! Özellikle de farklı araçlar yardımıyla kolayca çözülebilecek sorunlar olmaları bunun için önemli bir neden.   Hive tarafından yapılan bir araştırmaya göre 2020’nin sonlarına doğru insanların neredeyse %72’si ya remote ya da hibrit çalışma düzenine geçmiş durumdalardı. Pandemi sonrasında pek çok insan ofislere geri dönüş yapsa da hiç de azımsanmayacak bir kitle uzaktan çalışmaya devam ediyor.   Remote çalışma şeklinin büyük bir hızla popülerleşmesi hem işverenleri hem de çalışanları daha verimli bir uzaktan çalışma için üretilmiş araçların arayışına yönlendiriyor. Yazılım şirketlerinin hızlı ve yoğun çalışmaları sayesinde bu noktada video konferans yazılımlarından proje yönetimi programlarına kadar yüzlerce farklı araç bir tık uzağımızda.   Proje Yönetim Araçları   Bu araçlar adından da anlaşılabileceği gibi projelerin yönetimi için kullanılır fakat bir Excel dosyasının sunduğundan çok daha fazlasını sunarlar. Ekibinizin büyüklüğü ve çalıştığı departman ne olursa olsun kimin hangi proje üzerinde çalıştığı, projenin ne kadar ilerlemiş olduğu ve daha pek çok ayrıntı bu araçlar üzerinden anlık olarak görüntülenebilir, dilerseniz alıcılara otomatik olarak bildirim gönderilebilir. En iyi proje yönetim araçları arasında şunları sayabiliriz:   Hive: Hive remote çalışma şekli için çok yönlü ve en popüler araçlardan bir tanesidir. Sorunsuz bir uzaktan çalışma tecrübesi için ihtiyacınız olan her şeyi sunar. Aksiyon kartları, dosya paylaşma, toplantı notları ve posta entegrasyonu gibi özelliklere sahiptir. En son eklenen özelliklerinden bir tanesi de direkt uygulama üzerinden Zoom çağrılarına izin vermesidir.   Trello: Trello özellikle de ekip çalışması için en uygun uzaktan çalışma araçlarından bir tanesi haline gelmiştir. Her kullanıcıya ayrı bir pano oluşturarak iş kalemlerini görüntüleyebilir ve kişiselleştirilebilir listeler oluşturabilirsiniz. Böylece takımınızdaki herkes hem işlerini tam zamanında bitirir hem de daha üretken olur.   Trello sayesinde iş akışı sorunsuz bir şekilde ilerler. Koda gerek olmadan otomasyonu yapılacağı gibi Google Drive, Dropbox, Confluence ve Slack ile entegrasyonu yapılabilir.   İletişim Araçları Slack: Slack sayesinde evden çalışsanız da ofise geri dönmüş gibi hissedebilirsiniz. Uygulama üzerinden bütün şirkete duyurular gönderebilir, farklı projeler için yeni kanallar yaratabilir ve çalışanları gruplayabilirsiniz.   Slack yalnızca bir mesajlaşma aracı değildir. Aynı zamanda görev otomasyonu özelliği sunar. İş akışı, data analizi ve kişiselleştirilmiş uygulama yaratıcısıdır. G Suite, Asana ve Dropbox gibi uygulamalarla entegrasyonu yapılabilir.   Bu kadar fazla özellik sunması ve kompleks olması nedeniyle Slack öğrenmek biraz vakit alabilir, fakat kesinlikle bu ayrılan zamana değecektir.   Video Konferans Alternatifleri   Artık elbette herkes Zoom’dan haberdar, bu yüzden ondan bahsetmeye gerek duymuyoruz. Fakat Zoom’dan memnun olmayanlar ya da alternatif arayanlar için Appear.in uygulamasını tavsiye edebiliriz. İndirilmesi gerekmeyen ve web uygulamasıyla kullanılabilen, kolay uygulama sunan bu araç sayesinde yalnızca toplantı linki paylaşmanız yeterli oluyor. Kimse yeni hesap açmak zorunda değil.   Hızlı aramalar için ideal olan bu araçta ekran paylaşımı da mevcut. Pratik arayüzü ve kullanıcı kolaylığını ön planda tutan tasarımı sayesinde Appear.in’in popülerliği beklenmedik bir hızla artıyor ve rakiplerini geride bırakıyor.

Sana yakın lokasyonlar burada! Şimdi tıkla.