Pandemi ile birlikte oluşan şartlar, geleceğin tahmin edilemeyeceğini öğretmenin yanı sıra, küçük ve orta ölçekli işletmelerin önceden plan yapmasının ve zorlu ekonomik koşullara hazırlık yapmasının ne kadar önemli olduğunu ortaya koyar. Pandemi, uzaktan ve hibrit çalışma tarzlarından artan teknoloji kullanımına ve sosyal medya pazarlamasına kadar, COVID-19 salgını ortaya çıkmadan çok önce var olan birçok eğilimin hayata geçişini hızlandırır. Bununla birlikte, iş dünyası 2021 trendleri, beklenmedik bazı pazar değişikliklerini de beraberinde getirir.
İş Dünyasında 2021 Yılı İçin Trend Nedir?
2021 iş dünyası trend nedir sorusuna verilebilecek en kısa cevap, çevrimiçi faaliyetlerin artışıyla birlikte, fiziksel sınırlara ihtiyaç duymayan bir çalışma ortamını ve online pazarlamanın yaygınlaşmasını içerir. Pandemi süreciyle birlikte gelen en önemli değişikliklerden biri, fiziksel ofis alanlarından evden çalışmaya yaygın bir geçiş yaşanmasıdır. Covid-19 salgınının devam etmesi, yakın zamanda tam zamanlı ofis hayatına geri dönülmesi önünde engel olmayı sürdürür. Teknolojiden ve çevrim içi uygulamalardan giderek daha fazla yararlanan şirketler, teknoloji yatırımlarını artırmanın yanı sıra, pazarlama faaliyetlerini de dijitale kaydırır.
Uzaktan Çalışmanın Sürekliliği
Evden çalışma modeli, çalışanlara programlarında daha fazla esneklik ve kontrol sağlar. Buna bağlı olarak şirket maliyetlerini düşürür ve çoğu durumda, hem işverenler hem de çalışanlar arasında sevilen bir çalışma sistemidir. Uzaktan çalışma sunduğu avantajlar nedeniyle, yeni çalışma normali olarak sürmesi, 2021 trendleri arasında üst sıralarda yer alır. Buna ek olarak, şirketler, bir dizi hizmeti çevrimiçi yürütmelerini sağlayan teknolojiden giderek daha fazla yararlandıkça; fiziksel ofisler, birçok işletmenin operasyonlarını yürütmenin temel bileşeni olmaktan çıkar. 2021 yılı boyunca ve hatta sonrasında, uzaktan ve fiziksel ofisi de içeren hibrit çalışma biçimleri, iş dünyası trendleri arasında yükselişe geçebilir.
E-Ticarete Güven Artışı
Pandemi, alışveriş yöntemlerini ciddi şekilde değiştirir. Yüz yüze alışveriş deneyimimizi büyük ölçüde sınırlayan ulusal kısıtlamalarla birlikte, birçok tüketici satın alma işlemlerini tamamen çevrimiçi olarak yürütmeye başlar. Güncel verilere göre, 2021 e-ticaret satışları 2020 seviyelerine göre az miktarda düşüş yaşasa da, dijital alışveriş alışkanlığı, salgın sona erdikten sonra da devam edecek gibi görünür. Bu nedenle, işinizi büyüyen çevrimiçi pazara girmek üzere uyarlamanız giderek daha önemli hale gelir. E-ticarete olan ilgi artışı, sosyal medyada harcanan enerji ve zamanı da katlanarak artırır. Dolayısıyla, sosyal medya, dijital pazarlamacılar için de büyüyen bir hedef halini alır. Sosyal medya pazarlamasının pandemi nedeniyle iş dünyası trendleri arasına girmesinden bağımsız şekilde, geleneksel fiziksel pazarlamanın birçok işletme tarafından ölçeklendirilmesi sonucu, sosyal medya pazarlaması büyümeye başlayan bir trend olarak öne çıkar.
Otomatik Teslimat ve Bilinçli Tüketimde Artış
İş dünyası 2021 trendleri arasında hızla yükselişe geçen diğer unsurlardan bir diğeri, artan tüketici beklentileri ve gelişen teknoloji nedeniyle, drone ve otonom araçlar gibi temassız ve otomatik teslimat hizmetlerinde belirgin bir artış görülmesidir. Bir diğeri de, artan sayıda işletmenin yapay zeka ve veri analitiği gibi teknolojileri kullanarak artan tüketici verilerinden daha fazla yararlanmaya başlamasıdır. Aynı zamanda, dünya genelinde küçük ve yerel işletmelere sağlanan destek artışına tanık olan 2020 yılının ardından, KOBİ'lerin hayatta kalması için toplumun büyük kısmı harcamalarını kendi bölgelerindeki küçük işletmelere kaydırır. Müşterilerin kapanmaların başlangıcından bu yana daha çevre dostu, etik veya sürdürülebilir ürünlere yönelik bilinçli tüketiminde artış görülmesi de iş dünyası 2021 trendleri arasındaki yerini alır.
Küresel iş ortamının öngörülebilir bir gelecekte salgınla kesintiye uğraması beklendiğinden, yükselen trendlerden yararlanmanız, işletmenizin hizmet sağlamaya devam etmesine yardımcı olabilir.
19 Ekim 2023