Bizi İş Yerinde Kim Koruyacak? COVİD-19 Sonrası Yeni İşyeri kuralları Ve Sorumlulukları

Ana Sayfa / Blog / Bizi İş Yerinde Kim Koruyacak? COVİD-19 Sonrası Yeni İşyeri kuralları Ve Sorumlulukları

Bizi İş Yerinde Kim Koruyacak? COVİD-19 Sonrası Yeni İşyeri kuralları Ve Sorumlulukları

Tüm dünyayı etkisi altına alan covid-19 pandemisi; sosyal ve kültürel alanda olduğu kadar iş hayatında da radikal değişikliklere yol açtı. Pandemi sürecinin ilk şoku atlatılır atlatılmaz iş dünyası sürdürülebilirliğini korumak amacıyla evde internet üzerinden yeni bir çalışma düzeni yarattı.

Pandemide Yeni Alternatifler: Sanal Ofis, Paylaşımlı Ofis, Hazır Ofis

Covid-19 salgınının önlenmesi ve bulaşma riskinin en aza indirgenmesini sağlamak amacıyla pek çok iş yeri çalışmalarını evden sürdürdü. Başlangıçta bu durum yadırgansa da çalışanların stresinin daha düşük olduğu, verimliliğin yükseldiği ve şirket açısından maliyetlerin azaldığı, esnek mesai saatlerinin tam uygulanabildiği avantajlı bir şekle dönüştü. Pandemi sürecinde pek çok şirket fiziki ofis şartlarını yerine getiremediği için alternatif ofis uygulamalarına yöneldi. Yeni girişimcilerin minimum düzeyde sermaye ile iş dünyasına adım atmalarını destekleyen sanal ofis; fatura kesebilmeniz için size resmi bir adres sunar. Telefonlarınız için sekreter, kargolarınız için karşılama servisi sunan sanal ofislerde ihtiyaç duyduğunuzda kullanabileceğiniz toplantı salonu da bulunur. Diğer girişimciler ve iş insanları ile birlikte çalışma fırsatı sağlayan paylaşımlı ofis sayesinde ise farklı şehirlerde şubeye sahip olmuş hissi yaratır. Paylaşımlı ofisler size telefonlarınızı açan ve misafirlerinizi karşılayan sekreter, toplantı odası gibi ofis hizmetleri sunar. Size özel çalışma alanı sunan hazır ofisler ise ihtiyacınıza uygun metrekarede ofis sağlar. Siz sadece özel eşyalarınızı ve bilgisayarınızı alarak çalışmaya başlayabilirsiniz.

Covid-19 Sonrası İş Yeri Kuralları

Covid-19 sonrası normalleşme sürecinde işyerine geri dönen çalışanlar kendilerini güvende hissetmek ister. İşyeri alanının sosyal mesafe kurallarına uygun olarak dizayn edilmesi, havalandırmasının tam olması ve çalışma ortamının dezenfeksiyonunun sürekliliği çalışanların motivasyonu artıran önemli detaylardır. Yeni normalde daha verimli bir çalışma ortamı için şirketler uzaktan çalışma yöntemine daha fazla ağırlık verebilir. Sürekli bir çalışma ortamı yerine gereksinim duyulduğunda kullanılabilen sanal ofis, hazır ofis ya da paylaşımlı ofisler tercih edilebilir. Yeni çalışma düzeni hem çalışanın kendini psikolojik olarak güvende hissettirerek verimliliğini artırabilir hem de şirketlerin ofis giderlerini azaltarak daha yüksek kazanç hedeflemelerine destek olabilir.

Covid-19 önlemleri alınarak sağlıklı bir çalışma alanı hazırlanan sanal ofis, hazır ofis ve paylaşımlı ofis seçenekleri ile iş alanınızdaki ihtiyaçlarınıza etkili çözümler sunan WorkPoint ofis paketleri ile modern iş hayatının dinamik yapısına ayak uydurabilirsiniz.